Foreningen Robot Makers præsenterer for første gang Danmarks Robotfestival, den 11. maj 2019 i Universe Science Park på Als.

Danmarks Robotfestival er en ny festival for børn og barnlige sjæle, der er vilde med at lege med teknik og bygge robotter. Robotfestivalen sætter fokus på robotter i Danmark, og vil fremme interessen for robotter, blandt børn og unge.

Publikum kan lege sig til viden om robotter i de mange åbne workshops. Børn og voksne kan designe og bygge robotter, eller blive udfordret af læringsrobotter, eller programmere avancerede industrirobotter.

På robotfestivalen vil man også kunne opleve en række robothold udfolde sig på festivalens arena, i de forskellige robotkonkurrencer. Her dyster holdene med deres robotter i robotsumobrydning og kørsel i robotlabyrinten.

Robotfestivalen viser dansk robotteknologi i Universe Science Park. Vi er stolte af at præsentere de nyeste danske robotter og robotteknologier: Shape Robotics med robotten Fable, som bruges til undervisning. World Robot Olympiad Danmark tilbyder udfordringer og konkurrencer med LEGO Mindstorms og LEGO WeDo. Vivitio præsenterer læringsspillet Scottie Go, til undervisning i basal programmering for børn i indskolingen. Eduard inviterer kreative hjerner til robotdesign i festivalens makerspace.

I Universe Science Park er der masser af sjove aktiviteter for hele familien. Parken danner rammen for den perfekte legeplads for børn i alle aldre med begejstring for naturvidenskab, teknologi, workshops og robotter.

Danmarks Robotfestival er et samarbejde mellem foreningen Robot Makers og Universe Science Park. Robot Makers vil styrke børn og unges færdigheder indenfor design, konstruktion og programmering af robotter og robotteknologi.

Mød os i Universe på Als 11. maj 2019, 10:00 – 17:00.

Kontaktinformation: Hans Klysner på hans@klysner.dk, mobil: 25 12 55 00.